قرارگاه فرهنگی دریادلان

سعید امانی

۲۱ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است


متن کامل برنامه جامع اقدام مشترک و جمع بندی مذاکرات ایران و ۱+۵

متن کامل برنامه جامع اقدام مشترک (جمع بندی مذاکرات ایران و ۵+۱) از سوی مسئولان وزارت امور ارجه در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، برنامه جامع اقدام مشترک ظهر امروز تکمیل و از سوی محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام شد که مشروح آن از نظر خوانندگان می‌گذرد....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۴:۱۴
saeed amani


سقوط بالگرد شرکت نفت در خلیج‌فارس

 با پیداشدن بخشی از قطعات بالگرد ناپدیدشده شرکت نفت فلات قاره در آب‌های خلیج‌فارس، سقوط این بالگرد قطعی شد.

شامگاه دوشنبه 22تیرماه، وقتی یکی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران در سکوی ابوذر در منطقه خارگ دچار بیماری شد، قرار شد او را با یک فروند بالگرد آگوستا متعلق به شرکت هلی‌کوپتری تارا که در اجاره شرکت نفت فلات قاره ایران بود به بوشهر منتقل کنند. ساعت 22:10 این بالگرد با 4سرنشین شامل بیماری که اهل اهواز بود و همراه وی به نام‌های خورشید حسینی و رسول شجرات و همچنین خلبان و کمک خلبان به نام‌های علی عزتی و صفر پایخوان از سکوی نفتی برخاست و پس از 10دقیقه خلبان با بوشهر ارتباط برقرار و اعلام کرد تا 20دقیقه دیگر نقطه بعدی را اعلام خواهد کرد اما بعد از آن ناپدید شد.

همزمان با ناپدیدشدن بالگرد ستاد بحران تشکیل و گروه‌های مختلف عملیاتی از خارگ و بوشهر وارد عمل شدند، 16فروند شناور و 2فروند بالگرد نیروی دریایی و شرکت نفت فلات قاره، عملیات جست‌وجو را شروع کردند. این عملیات ادامه داشت تا اینکه در 15مایلی سکوی ابوذر تعدادی از قطعات بالگرد ناپدید شده ازجمله یک کسپول هوا، 2صندلی بالگرد و جلیقه نجات توسط یکی از شناورها پیدا و مشخص شد که این بالگرد که فاقد جعبه سیاه است سقوط کرده است.

در همین حال فرماندار بوشهر اعلام کرد: هم‌اکنون تیم‌های نجات ازجمله ۳ غواص برای یافتن سرنشینان بالگرد در حال جست‌وجو در اعماق 37متری خلیج‌فارس هستند و گفته می‌شود شانس زنده بودن 4سرنشین بالگرد زیر یک‌درصد است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۴:۱۲
saeed amani


واکنش پژو به توافق هسته‌ای ؛ تولید جدیدترین مدل‌های پژو در ایران

واکنش پژو به توافق هسته‌ای ؛ تولید جدیدترین مدل‌های پژو در ایران  گروه خودروسازی فرانسوی پژو سیتروئن در پی توافق هسته‌ای اعلام کرد این شرکت سرگرم مذاکرات پیشرفته با ایران خودرو درباره فعالیتهای خودروسازی در این کشور است و انتظار دارد پس از برداشته شدن تحریمها، پیشرفت سریعی داشته باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۹
saeed amani


شنبه عید سعید فطر است؛ پیش بینی عضو ستاد استهلال دفتر رهبری

شنبه عید سعید فطر است؛ پیش بینی عضو ستاد استهلال دفتر رهبری  یک عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: پیش‌بینی می‌شود که رویت هلال ماه شوال در غروب پنج‌شنبه بعید باشد و به احتمال زیاد طبق تقویم، شنبه عید فطر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۸
saeed amani


تقدیر رئیس مجلس از تلاش‌‌های ظریف، دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای

تقدیر رئیس مجلس از تلاش‌‌های ظریف، دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای  رئیس مجلس شورای اسلامی از زحمات طاقت فرسا و تلاش‌های مجدانه رییس جمهوری، وزیر امور خارجه، رییس سازمان انرژی اتمی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای قدردانی و تشکر کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۸
saeed amani
متن توافق ظرف چند روز آینده به شورای امنیت می‌رود

متن کامل بیانیه مشترک ظریف و موگرینی؛ این نه یک توافق بلکه یک توافق خوب است

ایران > سیاست‌خارجی - همشهری‌آنلاین:
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان نشست عمومی ایران و ۱+۵ بیانیه مشترکی را قرائت کردند.

ایسنا نوشت: قبل از قرائت بیانیه موگرینی و وزرای خارجه ایران و 1+5 بدون حضور سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه عکس یادگاری گرفتند.

متن کامل این بیانیه به این شرح است:

امروز یک روز تاریخی است...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۱:۲۴
saeed amani

رییس کنگره جهانی یهود: این توافق یک کاغذ پاره بیش نیست

نگرانی مقامات صهیونیستی از توافق ایران و گروه ۱+۵

نگرانی مقامات صهیونیستی از توافق ایران و گروه ۱+۵  سران صهیونیست در واکنش به خبر توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ از این دستاورد به عنوان نشانه تسلیم شدن غرب در مقابل جمهوری اسلامی یاد کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۱:۲۱
saeed amani

دعوت کننده بی عمل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۱:۰۹
saeed amani

رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند

رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رمضانی رئیس جمهور و هیأت وزیران با شرح و تبیین فرازهایی از فرمان راهگشای امیرمؤمنان به مالک اشتر، تأکید کردند: پشتوانه روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه مشکلات است و تأمل و تدبر در نهج البلاغه مولای متقیان، چنین پشتوانه ای را فراهم می‌سازد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۱:۰۶
saeed amani

بیانات در دیدار شاعران

در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام
پس از شعرخوانی چند نفر از شاعران

در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌(۱)

 میلاد امام مجتبی، امام حسن (علیه الصّلاة و السّلام)؛ حُسن مجسّم بر زبان پیغمبر خاتم (صلّی الله علیه و آله) که این نام را ایشان بر روی این مولود گذاشتند -و این خیلی با عظمت است، خیلی مهم است که پیغمبر این بزرگوار را، این کودک مبارک را «حسن» بنامند- ان‌شاءالله بر همه‌تان مبارک باشد.
 

 یادآوری میکنم برکات رمضان را برای دلهای حسّاس شما، روحهای رقیق شما، احساسات سیّال شما؛ واقعاً اگر از این خرمن انبوه برکات، کسانی بنا باشد استفاده کنند، از جمله‌ی کسانی که بیشترین استفاده را باید بکنند و میکنند، کسانی هستند که دارای ذوقند، دارای روحند، دارای دلند، دارای احساس لطیفند؛ یعنی شماها. چه کسی از شما بهتر برای ...
۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۴ ، ۱۵:۴۵
saeed amani